Futbalisti písali a čítali. Vďaka tomu má Dukla originálny kalendár

Ten fotografiami, ale predovšetkým textom, odkazuje na projekt, do ktorého sa klub na začiatku roka pustil. Každý mesiac sa hráči jednotlivých ročníkov, od najmladších až po áčko, schádzali na tribúne s osobnosťami z kultúrneho života, spoločne sa rozprávali a čítali.

Zaznela nielen diela slovenských a svetových spisovateľov, ale aj samotných hráčov všetkých vekových kategórií, ktorí pod vedením spisovateľky Zuzany Maléřová tvorili a potom čítali vlastné texty.A práve tie sa teraz objavujú na stránkach kalendára.

“Písali sme o svojom živote a pretože sme nevedeli, že to potom budeme čítať nahlas, objavila sa tam aj dosť citlivé témy,” líčil stredopoliar a kapitán tímu Patrik Gedeon. “Keď sme čítali, boli sme všetci dosť nervózny a na prednesu to bolo asi trochu poznať. Nie je to ako keď prídu herci a všetko to krásne odrecitují. Bola to pre nás skúška. “

Osobnosťou sa na tribúne počas roka vystriedalo dosť – a často to bola celkom prekvapivá mená.

” Ja som slavistov, takže už pozvanie na Juliska bolo veľa veľkorysé.A navyše od tej doby, čo som tam bol, Dukla začala prehrávať, “usmieval sa režisér a herec Jan Kačer. “Ale vážne: veľmi sa mi na tribúne páčilo a bol to veľký zážitok.”

Káčer ako jeden z mála hostí mal k futbalu vyložene vrelý vzťah. Ostatné tento šport skôr míňal. “To bol zámer,” vysvetľovala Maléřová, ktorá celú akciu vymyslela. “Schválne som vyberala tých, ktorí si neprídu porozprávať o futbale. Chcela som, aby to bolo aj pre nich niečo neznámeho. Aby si z toho tiež niečo nové odniesli. “

To sa podarilo.Niečo nové si herci neodniesli len z čítania na Julisce, ale aj z divadla, kde si pre nich deti z mládežníckych tímov ako odmenu pripravili darčeky.

Martin Myšička, známy z poslednej doby napríklad vďaka účinkovaniu v seriáli Štvrtá hviezda, napríklad dostal hrnček s logom Dukly a hneď vyjadril obavy o to, ako dlho mu vydrží. “Snáď mi ho David Novotný nerozšlape,” zmienil kolegu z dejvického divadla, známeho náklonnosťou ku Sparte.

Kalendár herci pokrstili trochu netypicky: nešplíchli na neho šampanské, ale každý ho ľahko pohladil.Poháre so sektom ale nechýbali a keď je herec Pavel Nový všetky naplnil, vo fľaši ešte trochu zostalo. “Tak ja to nechám kolovať,” rozosmial sála a podal fľašu do publika športovému riaditeľovi Dukly Günterovi Bittengelovi.

Pohodový podvečer si všetci užili. “Herci radi prišli k nám na tribúnu, my zase do divadla. Atmosféra je tu moc príjemná, “pochvaľoval si Gedeon. “Škoda, že bývam až v Chomutove a mám to ďaleko. Keby som býval v Prahe, chodil by som častejšie. “

Leave a comment